The Witcher 4 wordt niet zoals Cyberpunk 2077

The Witcher 4 wordt niet zoals Cyberpunk 2077

Een van de grootste zorgen over de toekomst van The Witcher-serie is dat de lancering van de volgende titel geplaagd zal worden door bugs. Dit wordt veroorzaakt door de situatie die is ontstaan na de release van Cyberpunk 2077. Zoals iedereen waarschijnlijk weet, werd de nieuwste game van CD Projekt RED uitgebracht in een staat die niet aan de verwachtingen voldeed. Grote problemen met de graphics op de consoles van de vorige generatie en een reeks bugs in de gameplay op alle platforms dwongen de Poolse ontwikkelstudio zich te verontschuldigen, elke vorm van content na de lancering uit te stellen en zich te richten op het repareren van de game. Gelukkig lukte dat en Cyberpunk 2077 herstelde zich van een van de slechtste releases in de geschiedenis van videogames. Sterker nog, de uitbreiding Phantom Liberty maakte het spel tot een van de beste sci-fi RPG's ooit uitgebracht, waardoor de verkoopcijfers tot ongekende hoogte stegen en het een must-have werd voor alle fans van het genre.

Een les geleerd

De aanstaande release van The Witcher 4 heeft duidelijk zorgen gewekt bij de fans van de serie, die niet hetzelfde proces willen doorlopen, zelfs als het eindresultaat uitstekend is. The Witcher 4 game director Sebastian Kalemba heeft in een recent interview onthuld dat de studio zich zeer bewust is van fouten uit het verleden en deze niet wil herhalen met The Witcher 4.

"Allereerst waren er natuurlijk worstelingen vlak na Cyberpunk, maar wat ons definieert is de les die je erdoorheen hebt gekregen."

"Dus met The Witcher en het nieuwe project waar we nu aan werken. Ja, het is een voortzetting van de evolutie, verbetering en transformatie waar we mee bezig zijn. Om ervoor te zorgen dat de visie er is, dat iedereen begrijpt wat we aan het doen zijn. Niet alleen op projectniveau, het is een visie voor het hele bedrijf. Het is de strategie waarvan we allemaal begrijpen hoe we eraan kunnen deelnemen, zodat we allemaal in dezelfde richting gaan."

Het doel is om de best mogelijke game uit te brengen. In het beste geval moet je echter day one patches en post-launch updates met prestatieverbeteringen verwachten, omdat het tegenwoordig bijna onmogelijk lijkt om een spel in optimale omstandigheden op meerdere paltforms uit te brengen. Bovendien veranderen consoles en zal het nog wel even duren voordat The Witcher 4 beschikbaar is om te spelen. Daarom zal het aanpassen van het spel aan toekomstige hardwareconfiguraties veel werk vergen.

 

 

In elk geval is de hype rond The Witcher 4 door het dak gegaan na de presentatie op The Game Awards, en dit heeft ook een positief effect gehad op zijn voorganger. Een aanzienlijk aantal spelers is teruggekeerd of heeft The Witcher 3: Wild Hunt ontdekt op Steam, met een piek van meer dan 45.000 gelijktijdige spelers op het platform van Valve. Totdat het nieuwe deel in de RPG-serie beschikbaar is en je The Witcher 4 kunt pre-orderen, wil je misschien een bezoekje brengen aan The Witcher 3: Wild Hunt en de twee uitbreidingen verkennen die zijn inbegrepen in de Expansion Pass, die je voor de beste prijs kunt kopen met onze prijsvergelijker.

Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief