The Elder Scrolls VI is in het nieuws sinds Bethesda's conferentie op de E3 2018, maar vooral vanwege zijn afwezigheid in het videogamelandschap. De korte teaser die tijdens het evenement werd getoond liet zeker ieders mond watertanden, maar het vertelde ons niet veel behalve dat de opvolger van The Elder Scrolls: Skyrim wel degelijk bestond, en dat het inderdaad in ontwikkeling was. Gamers die reikhalzend uitkeken naar The Elder Scrolls VI hebben sindsdien weinig of geen informatie gekregen, en het was een van de grote afwezigen op de E3 van 2021. Het lijkt erop dat daar een goede reden voor is, en die zal duidelijk niet iedereen bevallen.
In een interview met The Telegraph sprak Todd Howard over Bethesda's komende spellen, namelijk Starfield, Indiana Jones, en The Elder Scrolls VI. Over het laatste was hij echter minder toeschietelijk, en met reden, het lijkt erop dat het spel nog vrij ver weg is van aankomst op onze schermen:
De Creation Engine 2 is een nieuwe technologie, op een of andere manier ontworpen voor beide spellen (Starfield en The Elder Scrolls VI). Het is een nieuwe technische basis. Het overgrote deel van ons ontwikkelingswerk is momenteel gericht op Starfield, maar iedereen werkt aan de verschillende delen van de projecten, die met elkaar verweven zijn. Bedenk dat The Elder Scrolls VI nog in de ontwerpfase is, maar dat we de technologie aan het testen zijn: zal die alles aankunnen wat we aan dit spel willen toevoegen? Elk spel zal nieuwe technologie sets hebben, dus The Elder Scrolls VI zal dingen naar Creation Engine 2 brengen omdat het spel ze dan nodig zal hebben.
Samenvattend: wie na 10 jaar Skyrim wachtte op een release of zelfs maar wat gameplay beelden van het spel, zal moeten blijven wachten, want The Elder Scrolls VI is nog lang niet klaar. Intussen kun je nog steeds Skyrim of The Elder Scrolls Online spelen of herspelen.
het beantwoorden van de boodschap van