Hoewel Star Wars: Battlefront II in het begin wat moeite had met de grote controverse rond lootboxes, wist het spel veel spelers te overtuigen door ze aan te bieden deel te nemen aan massale gevechten in het Star Wars universum. Het kostte DICE en Criterion Games nogal wat tijd om alle geplande content voor het spel uit te brengen, maar Star Wars: Battlefront II had al lang daarvoor een zeer stabiele basis van spelers. Waarschijnlijk had niemand verwacht dat het spel dankzij een Epic Games Store-uitgave populairder zou worden dan ooit.
Star Wars: Battlefront II kon slechts een week lang gratis worden geclaimd in de Epic Games Store, maar het is meer dan genoeg tijd geweest om het aantal spelers in het spel enorm te verhogen, en zo aantallen te bereiken die niemand had verwacht. Volgens Electronic Arts hebben meer dan 19 miljoen spelers Star Wars: Battlefront II Celebration Edition gekregen tijdens de promotie.
More than 19M PLAYERS got #StarWarsBattlefrontII from the Epic Game Store promo!Thank you so much for the continued support, even after our final content drop! We’ll watch your careers with great interest! May the Force be with you, troopers! pic.twitter.com/fC4A92HLNN
— EA Star Wars (@EAStarWars) January 25, 2021
De massale toestroom van spelers die plotseling in Star Wars: Battlefront II komt, heeft voor problemen gezorgd met de servers, die zelfs vandaag de dag nog moeite hebben om de vraag bij te houden. Het goede nieuws is dat je geen verbinding hoeft te maken met de server om te genieten van de single-player content, zodat je het altijd kunt proberen en veel plezier kunt beleven aan het spelen van Star Wars: Battlefront II.
Nu EA de exclusieve rechten voor Star Wars videogames heeft verloren, zullen we ongetwijfeld een grotere verscheidenheid aan titels zien verschijnen die gebaseerd zijn op het beroemde sci-fi universum. Het zou niet onnauwkeurig zijn om te zeggen dat dit waarschijnlijk de laatste kans is om zich aan te sluiten bij zo'n groot aantal Star Wars-fans in een multiplayer-videogame, maar het zal afhangen van de populariteit van de spellen die in de toekomst zullen verschijnen.
het beantwoorden van de boodschap van