Geen enkele fan van FromSoft zal niet op de hoogte zijn van de aankomende DLC: Shadow of the Erdtree voor Elden Ring, want het spel wordt geprezen als FromSoft's meest ambitieuze titel tot nu toe. Van Elden Ring Shadow of the Erdtree wordt ook gezegd dat het de grootste DLC is die FromSoftware ooit heeft geproduceerd, en iedereen kijkt reikhalzend uit naar nieuws over de DLC van dit spel.
In een recent interview op het sociale mediaplatform zhuanlan ging Miyazaki in op een aantal van de meest gestelde vragen over Elden Ring Shadow of the Erdtree, die werden vertaald en samengesteld door swordandflower van twitter:
Ik heb dit <Shadow of Erdtree> interview zo goed mogelijk gelokaliseerd van Chinees naar Engels. Ik zal de google drive link eronder plaatsen. https://t.co/aqIw0E28NJ pic.twitter.com/fu0hMHRmt6
- Prince (@swordandflower) 2 mei 2024
In dit interview werden Miyazaki vragen gesteld over de speelduur van Elden Ring Shadow of the Erdtree, de redenen achter de beslissing om maar één grote DLC voor Elden Ring te maken en vele andere vragen rondom de DLC.
"Elden Ring focuses on world exploration and a sense of adventure," zei Miyazaki. "In order to provide the players such an experience, it's necessary to build a vast and expansive area. So instead of breaking such an area up into multiple DLCs, it would be better to develop a massive DLC." Hij legt uit dat als ze meerdere kleinere DLC's zouden verkopen, zoals in hun vorige Dark Souls-titels, het een slechte dienst zou zijn voor de verkenningsvrijheid van de speler en het gevoel van immersie.
Op vragen over de speelduur van de DLC besloot Miyazaki echter... geen antwoord te geven: "About the playtime... I probably shouldn't be the one to answer this question; in a previous interview, I said that Elden Ring would only take about 30 hours to complete the main gameplay, but after the game was released, everyone said that I was lying and that the actual time to finish the game was quite different haha." Hij zei dat ze als spelontwikkelaars het spel steeds opnieuw hebben uitgetest, dus ze weten natuurlijk alles over het spel, dus hun speeltijd is niet langer accuraat als referentie.
Dit antwoord van hem is begrijpelijk, want in wezen is Elden Ring een open-wereldspel, dus als je tijdens het spelen al alle kennis over het spel hebt, zal de speeltijd duidelijk veel veranderen, want nu hoef je alleen maar het krachtigste wapen in het spel te pakken en achtereenvolgens onnodige eindbazen over te slaan. Een opmerkelijk iets is dat Miyazaki eerder heeft gezegd dat de map van Elden Ring Shadow of the Erdtree waarschijnlijk groter zal zijn dan die van Limgrave - het grootste gebied in het originele spel, dus je kunt verwachten dat de speeltijd van de DLC rond de 40-50 uur of meer zal liggen, maar dit hangt ook af van ieders individuele speelstijl.
Miyazaki bevestigde ook dat de DLC veel wapens, Ash of War en nieuwe spreuken zal bevatten en dat de moeilijkheidsgraad vergelijkbaar zal zijn met nadat je Radahn en Mohg hebt verslagen in het basisspel, dus "zelfs de veteranen in het hoofdspel zouden een nieuwe en spannende ervaring hebben om een potentiële nieuwe speelstijl te ontwikkelen." De NPC's uit het basisspel zullen niet direct voorkomen in Elden Ring Shadow of the Erdtree, maar in plaats daarvan zal het spel zich richten op zijn eigen cast van NPC's.
Elden Ring Shadow of the Erdtree staat gepland voor een release op 21 juni en omdat dit de enige DLC is die Elden Ring krijgt, is de verwachting voor de kwaliteit van deze DLC onvoorstelbaar hoog. Zorg ervoor dat je onze betrouwbare prijsvergelijkers gebruikt om vandaag nog de beste deals voor Elden Ring Shadow of the Erdtree te bemachtigen.
het beantwoorden van de boodschap van