Silent Hill 2 Remake brengt patch 1.04 uit: verbeteringen en fixes

Silent Hill 2 Remake brengt patch 1.04 uit: verbeteringen en fixes

De langverwachte remake van de horrorklassieker Silent Hill 2, ontwikkeld door Bloober Team, heeft sinds de release op 8 oktober behoorlijk wat stof doen opwaaien door in de eerste drie dagen meer dan een miljoen exemplaren te verkopen. Dit enthousiasme van zowel oude fans als nieuwkomers onderstreept het belang van het spel in de gamegemeenschap en wijst op de mogelijkheid van meer remakes in de toekomst. De release was echter niet zonder gebreken. Om de gameplay en technische prestaties aanzienlijk te verbeteren, heeft Bloober Team patch 1.04 uitgebracht, de eerste grote patch die verschillende bugs en technische problemen in het spel aanpakt.

Patch 1.04 is uitgebracht om een aantal problemen aan te pakken die sinds de lancering zijn geconstateerd. Deze update is niet alleen een bug-fix patch, maar verbetert ook de functionaliteit en gameplay-dynamiek. Problemen met het Abstract Daddy eindgevecht, Spider Mannequins en teleportatie in Brookhaven Hospital worden aangepakt. De update maakt het ook makkelijker om voorwerpen op te pakken tijdens het laatste eindbaasgevecht, verhelpt visuele glitches met Nvidia DLSS, voegt ondersteuning toe voor DLSS Frame Generation, slaat grafische instellingen lokaal op en verhelpt stotterproblemen met betrekking tot het genereren van sky maps.

 

 

Silent Hill 2 Remake 1.04 patchnotities

Technisch:

  • Minder visuele haperingen bij gebruik van de nieuwste versie van NVIDIA DLSS.
  • Een optie toegevoegd om DLSS frame generatie in te schakelen in het menu bij gebruik van DLSS voor supersampling.
  • NVIDIA Reflex is nu actief wanneer DLSS frame generatie is ingeschakeld.
  • Ondersteuning toegevoegd voor AMD FSR 3.1.1.
  • Een optie toegevoegd om AMD Fluid Motion Frames in te schakelen in het menu bij gebruik van FSR 3.1 voor supersampling.
  • Intel Nanites bijgewerkt voor ondersteuning van komende stuurprogramma-updates.
  • Prestaties en optimalisatie voor Steam Deck verbeterd.
  • Problemen met stotteren gerelateerd aan het genereren van sky maps verholpen.
  • Optie toegevoegd om HZB culling in of uit te schakelen om stotteren op sommige AMD/Intel GPU's te verhelpen.
  • Alle grafische instellingen worden nu lokaal opgeslagen.
  • Naadloze controllerwissel voor Steam Deck toegevoegd.

Gameplay:

  • UFO-geluid verwijderd bij Soul Street Apartments om aan te geven dat de Blue Gem wordt onderzocht.
  • Probleem verholpen waarbij het onderzoeken van de Blue Gem op het dak niet meetelde voor het UFO-einde.
  • Vertaalkwesties opgelost voor UI-voorinstelling “Hoog”.
  • Probleem opgelost waarbij de houten plank van James' lichaam verdween tijdens de doodsanimatie.
  • Probleem opgelost met het laden van de omgeving als je naar muren staart in de Grote Markt.
  • Probleem met teleportatie opgelost bij interactie met de verkeerde kant van het kijkgaatje.
  • Probleem met raamkozijnen in Neely's Bar opgelost, waar James vast kwam te zitten.
  • Probleem opgelost met de toegang tot een ontoegankelijk balkon in Blue Creek Apartments.
  • Het gedrag van de baas van Abstract Daddy verbeterd en gerelateerde audioproblemen verholpen.
  • Visuele en audiodiscrepanties in de tv-interactie van Abstract Daddy opgelost.
  • Een vraagteken gecorrigeerd in de Conference Room na het verkrijgen van het Assepoester-beeldje.
  • Problemen met botsingsdetectie opgelost bij de muren van de Dagkamer in Brookhaven Hospital.
  • James' spiegelbeeld in een kapotte spiegel is opgelost.
  • Gecorrigeerd dat James onder de kaart valt bij Laura's ingang in Brookhaven Hospital.
  • Debug-nummers verwijderd uit de klokkenkamer van Blue Creek Apartments.
  • Probleem opgelost waarbij James de gang 3F in het Lakeview Hotel niet kon verlaten.
  • Onverwoestbare gloeilamp op de 3e verdieping van Blue Creek Apartments gerepareerd.
  • Kleine salontafel verwijderd die James blokkeerde in Woodside Apartments.
  • Problemen met de voortgang van het Disgust Path in het Labyrinth opgelost.
  • Gedrag van SpidSp-Mannequins verbeterd wanneer ze James aanvallen.
  • Natuurlijkere wapenwisselbewegingen toegevoegd voor James.
  • Problemen opgelost met het activeren van de Spidermannequin-gebeurtenis in het Angstpad in het Labyrint.
  • Verbeterde item pickups tijdens het eindbaasgevecht.
  • Overlappende fotolijstjes in de Mottenkamer opgelost.
  • Verbeterde vervorming van rokken van verpleegsters.
  • NewGame+ ontgrendelingsbericht wordt niet weergegeven in de door de speler gekozen taal.

De veranderingen die in patch 1.04 zijn geïntroduceerd zullen naar verwachting positief op spelers overkomen. De soepelere gevechtsmechanismen en verbeterde graphics zullen waarschijnlijk zorgen voor een meer meeslepende en plezierige ervaring. Voor degenen die door de griezelige wereld van Silent Hill navigeren, waar de sfeer van vitaal belang is, zijn deze verbeteringen cruciaal. Door bugs effectief aan te pakken en de technische prestaties te verbeteren, verbetert patch 1.04 niet alleen de directe speelbaarheid, maar stimuleert deze ook het enthousiasme van de community voor toekomstige adaptaties. Met deze solide basis kunnen spelers zich verheugen op nog meer verbeteringen en content-updates in de toekomst, zodat de game nog jarenlang een ijzingwekkende en onvergetelijke ervaring blijft. Vergeet niet dat je altijd onze prijsvergelijker kunt gebruiken om de goedkoopste aanbieding voor Silent Hill 2 te zoeken als je de terugkeer van de iconische survivalhorrorserie niet wilt missen.

  • Categorieën : Actie, Avontuur, Survival, Horror
  • Uitgever : Konami
  • Ontwikkelaar : Bloober Team
  • Modus : Solo
  • Verschijningsdatum : 8 oktober 2024
Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief