Nieuwe parkourmechanieken in Assassin's Creed Shadows zien er veelbelovend uit

Nieuwe parkourmechanieken in Assassin's Creed Shadows zien er veelbelovend uit

Als we het jaar 2025 binnenstappen, is Assassin's Creed Shadows nog maar een paar maanden verwijderd van de langverwachte release. Voor Ubisoft is dit meer dan zomaar een nieuwe aflevering - het is een cruciale titel die de toekomst van de franchise zou kunnen bepalen, vooral na de recente protesten van het bedrijf. Assassin's Creed Shadows zou wel eens het traject van de serie kunnen bepalen.

Ubisoft heeft een terugkeer naar meer traditionele gameplay beloofd, die doet denken aan de eerdere Assassin's Creed-titels, met de nadruk op stealth en een diepere "assassin"-ervaring. In de nieuwste gameplay onthulling laat Naoe, omschreven als Ubisofts "snelste sluipmoordenaar ooit", een aantal veranderingen, verbeteringen en toevoegingen zien die de serie in dit nieuwe deel moeten verbeteren.

 

In een recente blogpost van regisseur Simon Lemay-Comtois worden verschillende opwindende updates en aanpassingen aan het parkoursysteem in Assassin's Creed Shadows beschreven.

Het nieuwe parkoursysteem zal je bevallen

Parkour is altijd een belangrijk aspect geweest van de identiteit van Assassin's Creed. In eerdere titels voelde parkour bijna als een minigame, waarbij vaardige spelers door het beheersen van de mechanieken de kaart met snelheid en finesse konden doorkruisen. Veel fans beschouwen Assassin's Creed Unity nog steeds als een van de beste parkourmechanieken in de gamegeschiedenis.

In de nieuwere generatie Assassin's Creed-games is daarentegen gekozen voor een rechtlijniger traversal-systeem, waardoor parkour eenvoudiger is geworden en spelers naar hartenlust verticale oppervlakken kunnen beklimmen. Maar Assassin's Creed Shadows lijkt klaar om terug te keren naar de meer ingewikkelde parkoursystemen van eerdere titels, om de essentie te heroveren van wat exploratie in de serie zo de moeite waard maakte.

"Het is belangrijk om te weten dat Naoe en Yasuke niet kunnen klimmen op oppervlakken die geen fysieke handgrepen hebben.

Dit betekent dat we beter moesten nadenken over het creëren van interessante parkoursnelwegen en gaf ons meer controle over waar Naoe wel en waar Yasuke niet heen kan, waardoor de twee speelstijlen nog meer contrasteren."

Ubisoft heeft verschillende gameplay-ervaringen beloofd voor de twee hoofdpersonen in Assassin's Creed Shadows. Yasuke richt zich op brute kracht en close combat, en trekt parallellen met de gevechtssystemen van de "nieuwe generatie" Assassin's Creed-titels zoals Assasin's Creed Odyssey en Assasin's Creed Origins. Naoe, aan de andere kant, vertegenwoordigt een meer traditionele Assassin's Creed-aanpak, met voorrang voor stealth, parkour en snelle gevechten.

In de blogpost wordt dieper ingegaan op de unieke functies die toegankelijk zijn voor Naoe, maar niet voor Yasuke. Dit suggereert dat Naoe zal uitblinken in traversal met haar geavanceerde parkourvaardigheden, als aanvulling op haar stealth en behendigheidsgerichte speelstijl. Yasuke's rauwe kracht maakt hem de ideale keuze voor spelers die van directe en krachtige gevechten houden.

Assassin's Creed Shadows verschijnt op 20 maart voor PlayStation 5, Xbox Series X/S en pc. Vergeet niet om onze prijsvergelijkingstool te gebruiken voor de beste deal voor Assassin's Creed Shadows en bereid je voor op deze spannende toevoeging aan de Assassin's Creed-saga.

Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief