In spellen als Dead Island 2 zijn bloed en gore een belangrijk onderdeel van de gameplay. Als de nieuwste creatie van Dambuster Studios zo'n enorme hit is, is dat niet voor niets. De studio heeft het realisme naar een nieuw niveau getild als het gaat om de schade die aan de zombies wordt toegebracht. Het FLESH-systeem maakt eindeloze variatie mogelijk en de resultaten zijn spectaculair. Het effect is zelfs zo over de top dat de ontwikkelaars het in dit spel niet voor mensen wilden gebruiken.
Deze informatie is onthuld door technical art director Dan Evans-Lawes naast vele andere details over Dead Island 2 in een recente Reddit AMA-sessie.
“We deliberately kept it zombie-only so we could go super extreme with the gore without it getting too disturbing.”
Het is onduidelijk of de studio hetzelfde systeem zal gebruiken bij andere spellen die geen zombies bevatten. Een van de hoogtepunten van Dead Island 2 is het extreme geweld tegenover de zombies, en het systeem past misschien niet goed in andere titels.
Evans-Lawes ging ook wat dieper in op de mechanica van het systeem, dat vrij complex lijkt te zijn, maar geweldige resultaten oplevert die door de fans van Dead Island 2 worden toegejuicht.
“Zombies are built out of a surface mesh and a set of viscera meshes. These are individual pieces that can be destroyed, or broken. This is a shared asset among zombies, with a few variations on viscera."
“The surface mesh gets deformed and modified as the zombie takes damage. When we do limb dismemberments or bisections, we dynamically split the mesh across a cutting plane."
Zoals je ziet vergde het FLESH-systeem in Dead Island 2 veel werk. Gelukkig is het spel een geweldige ervaring gebleken die al veel spelers heeft geboeid en het was alle moeite waard.
Dead Island 2 is hard op weg om het zombiespel van het jaar te worden. De beste prijzen om een Dead Island 2 cd-sleutel te kopen vind je met onze prijsvergelijker als je wat monsters wilt doden in Los Angeles.
het beantwoorden van de boodschap van