Krafton heeft een reeks spannende nieuwe functies aangekondigd voor InZOI, de langverwachte sociale simulatiegame die de concurrentie aan moet gaan met de Sims-franchise, die met De Sims 4 haar laatste release beleefde in 2024. Nu de early access release van InZOI nadert, deelde het team gedetailleerde updates over functies die zijn geïnspireerd op feedback uit de community.
Een van de belangrijkste hoogtepunten is het gebruik van gezichtsvastleggingstechnologie om gepersonaliseerde gezichtsmodellen te maken. Volgens Hyungjun 'Kjun' Kim, de projectleider, werkt het team aan een tool waarmee gezichtsuitdrukkingen die via smartphones zijn vastgelegd direct kunnen worden overgebracht naar de personages, bekend als "Zois". Hoewel deze functie nog in ontwikkeling is, is deze geïnspireerd op AI-ondersteunde 3D-printtechnologie die in het spel wordt gebruikt.
Een andere spannende update heeft betrekking op toekomstige interacties met dieren, een van de meest gevraagde functies door spelers. Spelers willen zwerfdieren die ze in de stad tegenkomen als huisdier adopteren. Kjun, een zelfverklaarde dierenvriend, vertelde dat de katten in InZOI zijn geïnspireerd op de zwerfdieren die hij tegenkomt tijdens zijn avondwandelingen. Met dit in gedachten bevestigde hij dat er aan functies voor huisdieren wordt gewerkt. Deze functies zullen echter niet beschikbaar zijn tijdens de early access-fase en zullen naar verwachting in een toekomstige update worden geïntroduceerd.
Op het gebied van bouw onthulde het team veranderingen aan het systeem voor het maken van huizen. Aanvankelijk was het de bedoeling om gebouwen onbeperkt verdiepingen te geven, maar technische beperkingen hebben geleid tot een maximum van 30 verdiepingen per bouwwerk. Dit is nog steeds een vrij hoog plafond, dat hoger is dan de hoogte van veel woongebouwen in grote steden.
Een andere opmerkelijke update is dat Krafton het "vechtsysteem" tussen Zois herwerkt, met als doel conflicten dramatischer en strategischer te maken. Het meppen is vervangen door nieuwe bewegingen en een systeem dat de winnaar bepaalt op basis van de statistieken van de personages. Hoewel het spel geen Street Fighter 6-achtig vechtsysteem zal bevatten, maken meningsverschillen en conflicten deel uit van de menselijke natuur, ook al is geweld nooit het antwoord.
De ontwikkelaars hebben ook gesproken over de aanwezigheid van tankstations op de kaart van de game. Hoewel er momenteel geen functionaliteit is om voertuigen bij te tanken, is het team van plan om gemakswinkels en toiletten aan deze locaties toe te voegen. Tot slot werd aangekondigd dat het spel een uitgebreide tutorial zal bevatten om nieuwe spelers te helpen zich aan te passen aan de verschillende mechanismen in InZOI. Krafton erkent dat ervaren spelers de dingen snel onder de knie krijgen, maar dat nieuwkomers misschien extra ondersteuning nodig hebben om volledig van de mogelijkheden van het spel te kunnen genieten.
InZOI's Early Access, gepland voor 28 maart, belooft een belangrijke mijlpaal te worden in de voortdurende uitbreiding van het spel, met updates die zijn gepland om aan de verwachtingen van de community te voldoen. Als je geïnteresseerd bent in wat zich ontwikkelt tot een van de meest meeslepende sociale games in de industrie, houd dan onze prijsvergelijker in de gaten voor de beste deals voor InZOI wanneer de game lanceert op Steam.
het beantwoorden van de boodschap van