Sinds de eerste onthulling in 2018 heeft Halo: Infinite de interesse van veel spelers gewekt. Tot deze zomer wisten we relatief weinig over het spel, dus de verwachtingen van de spelers waren hooggespannen toen werd aangekondigd dat de gameplay zou worden onthuld op het Xbox-evenement in juli vorig jaar. De beelden die die dag werden getoond waren een teleurstelling voor de fans, die vonden dat Halo Infinite graphics uit een ander tijdperk bood. 343 Industries kondigde kort daarna aan dat Halo: Infinite, waarvan de release werd gedeeld met de nieuwe Xbox-consoles, pas in 2021 beschikbaar zou zijn.
We weten vandaag dat Halo: Infinite in het najaar van 2021 eindelijk op Microsoft-consoles en PC zal verschijnen. Dit goede nieuws, vergezeld van enkele beelden van het spel, zijn onthuld op Halo Waypoint in een interview met Joseph Staten, creatief directeur van Halo Infinite, die uitvoerig sprak over multiplayer en maatwerk. Het is geen releasedatum, maar het wordt steeds duidelijker. 343 Industries maakt ook van de gelegenheid gebruik om nieuwe beelden te onthullen die een Halo Infinite multiplayer-kaart laten zien, evenals wat bepantsering en wapens voor onze Spartanen.
Hier komt het problematische onderwerp aan de orde. Halo: Infinite zal microtransacties bevatten, maar Joseph Staten heeft verklaard dat het slechts cosmetische items zullen zijn die geen invloed hebben op de gameplay. Of je van micro-transacties houdt of niet, ze lijken tegenwoordig bijna onvermijdelijk in veel spellen, maar zolang ze geen noemenswaardig voordeel opleveren in het spel, zijn ze voor de meeste spelers niet zo'n groot probleem.
Hoe dan ook, je zult nog steeds geduld moeten hebben voordat je van Halo: Infinite kunt genieten. We hopen dat zo'n lange tijd wachten zal eindigen met een echt goede schietervaring die de Halo serie waardig is.
het beantwoorden van de boodschap van