Ondanks de verkoop van talloze exemplaren en het ontvangen van veel lof van de gamegemeenschap, worstelt de soulgame Another Crab's Treasure van indiestudio Aggro Crab nog steeds met het vinden van financiering voor hun volgende project.
In Another Crab's Treasure kruipen spelers in de huid van Kril, een heremietkreeft die van de oppervlakte gedumpt afval als zijn schild draagt op een reis om zijn teruggekochte schild terug te kopen en de duistere geheimen van het vervuilde koninkrijk te ontdekken. Another Crab's Treasure werd voor het eerst aangekondigd tijdens een Nintendo Indie World-presentatie in 2022 en trok al snel de aandacht van de community dankzij de unieke setting, het soulachtige genre en vooral het "schelpsysteem", waarbij weggegooid afval het aanpasbare pantser van Kril wordt en hem verschillende vaardigheden verleent op basis van de schelp die hij draagt.
Het spel bleek een groot succes voor zo'n klein team. Binnen de eerste vier dagen verkocht deze grappige game krab meer dan 100.000 exemplaren, zelfs terwijl het spel op dag één via Xbox Game Pass werd gelanceerd. Het was dan ook verrassend toen Aggro Crab onlangs op X/Twitter liet weten dat de financiering voor hun volgende "ambitieuze" titel was weggevallen:
DE KRAB ZOEKT EEN SCHAT
- AGGRO CRAB (@AggroCrabGames) 1 november 2024
Onze financieringsplannen voor Game 3 zijn dus mislukt. Ik denk dat 2024 echt geen gevangenen neemt.
Maar de rentepercentages zijn gedaald, dus als je een investeerder/uitgever bent en ons wilt helpen ons beste spel tot nu toe te maken, staan onze DM's open!
Het jaar 2024 is moeilijk geweest voor indie-ontwikkelaars. Veel ontwikkelaars hebben hun deuren moeten sluiten of personeel moeten ontslaan omdat de investeringen in de industrie opdrogen. Je kunt je afvragen hoe Aggro Crab nog steeds financiering nodig heeft, ook al was Another Crab's Treasure een succes. Een opmerking van X/Twitter-gebruiker @TheLegendaryMoL kan hier wat duidelijkheid in brengen:
Dus ze hebben wereldwijd 500.000 exemplaren verkocht. Maar ze betalen 30% voordat ze iets ontvangen. Ze moeten nog steeds overheadkosten betalen en ze hebben genoeg geld nodig voor hun werknemers en hun nieuwe spel. Het geld moet binnen blijven komen, want het duurt jaren om spellen te maken, geen maanden.
Later citeerde Aggro Crab de tweet van @TheLegendaryMoL en bevestigde dat wat hij zei juist was: "Ja, eigenlijk wel. Ik bedoel, begrijp me niet verkeerd, we hebben eindelijk wat speelruimte, maar het is geen bedrag waarmee we de volgende game volledig kunnen dekken, zeker niet met onze ambities :)"
Een dag na Aggro Crab's tweet over hun tegenslag in de financiering, kwam de community bijeen om steun te betuigen. Fans deelden Aggro Crab's bericht op grote schaal en gaven Another Crab's Treasure lovende recensies op Steam, met 97% zeer positieve beoordelingen.
En het lijkt erop dat de inspanningen van de community vruchten hebben afgeworpen, want Aggro Crab heeft een bericht geplaatst waarin ze iedereen bedanken:
De game-industrie in mijn DM's na de aankondiging dat onze financiering niet rond kwam
- AGGRO CRAB (@AggroCrabGames) 2 november 2024
bedankt jongens pic.twitter.com/9x98xPAQLG
Hoewel de weg uitdagend is, is er hoop dat Aggro Crab de financiering voor hun volgende ambitieuze project rond krijgt. In de huidige moeilijke markt schitteren indiegames met innovatieve voorbeelden als Buckshot Roulette en Balatro. Laten we hopen dat Aggro Crab doorgaat met het maken van unieke games. En zoals altijd biedt onze vertrouwde prijsvergelijker gamers de beste deals voor zowel grote als kleine titels, waaronder Another Crab's Treasure.
het beantwoorden van de boodschap van