Nu we dicht bij de verschijningsdatum van Elden Ring komen, is het de moeite waard enkele gedachten van de makers op te merken. Volgens regisseur Hidetaka Miyazaki gelooft hij dat meer spelers het spel zullen uitspelen dan de Dark Souls serie. FromSoftware spellen als Dark Souls en Bloodborne zijn notoir moeilijke spellen die veel vaardigheid en oefening vereisen.
In een interview met PlayStation Blog verklaarde Miyazaki dat er een voortdurende discussie was over de progressie van de moeilijkheidsgraad van het spel. Hij verduidelijkte dat de gevechten in Elden Ring niet per se gemakkelijker zijn dan die in hun vorige spellen.
"I feel that our approach to these games, not just Elden Ring, is to design them to encourage the players to overcome adversity. We don’t try to force difficulty or make things hard for the sake of it. We want players to use their cunning, study the game, memorize what’s happening, and learn from their mistakes. We don’t want players to feel like the game is unfairly punishing, but rather that there’s a chance to win a difficult encounter and make progress."
Nu het ontwerp van Elden Ring meer open wereld is dan dat van eerdere FromSoftware spellen, kan vooruitgang op verschillende manieren komen, nu de speler meer mogelijkheden heeft. Aanvallen vanuit stealth is nu een optie, evenals te paard om een vijand heen lopen. Een speler kan zelfs bepaalde monsters ontwijken door om ze heen te gaan om andere doelen na te streven, en dan later terugkomen als hij een hoger niveau heeft bereikt of betere uitrusting heeft gekregen.
Voor meer over het spel kun je onze gids bekijken met alles wat je over Elden Ring moet weten. Nu het spel goud is geworden, verschijnt Elden Ring op 25 februari 2022 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One, en PC. Haal vandaag nog een Elden Ring PC of PS5 code op uit onze prijsvergelijker.
het beantwoorden van de boodschap van