IG indi EN
 
 

Dragon's Dogma II regisseur geeft diepere blik op gevechten

Dragon's Dogma II regisseur geeft diepere blik op gevechten

Hideaki Itsuno, de regisseur van Dragon's Dogma II, gaf tijdens de Capcom Showcase een kijkje in de gevechten, pionnen en gameplay-systemen van de langverwachte actie-RPG. De beroepen die spelers kiezen bepalen of ze vijanden te lijf gaan met zwaarden aan hun zijde of magische bezweringen, en gevarieerde elementen zoals terrein en vijanden zorgen voor dynamische gevechtsscenario's in het spel. De Capcom Showcase bevatte ook meer nieuws over het aankomende Exoprimal, de VR-modus van Resident Evil 4 en een ongelukkige maar verwachte vertraging van Pragmata.

AI-gestuurde pionnen keren terug uit het originele Dragon's Dogma en vergezellen spelers tijdens hun reis om een groep van maximaal vier personages te vormen. Naast het aanpassen van hun Arisen, kunnen spelers ook hun belangrijkste Pawn personaliseren, die op zijn beurt kan worden gerekruteerd door de Arisen van andere spelers om hun vaardigheden en kennis te lenen. Wat de Pawns door deze ervaringen leren, wordt weerspiegeld in hun gedrag, waardoor ze waardige speelkameraden worden.

 

 

Dragon's Dogma II maakt gebruik van de kracht van de RE ENGINE om een wereldkaart te creëren die ongeveer vier keer zo groot is als die van het originele Dragon's Dogma en die dichtbevolkt is met vijanden, gebeurtenissen en locaties die worden weergegeven met de nieuwste grafische technologie. De omgeving wordt aangevuld met meeslepende fysica en AI van personages die pionnen, monsters en NPC's tot leven brengen.

Pionnen leiden spelers op organische wijze naar nieuwe locaties, werken dynamisch samen tijdens gevechten en reageren zelfs op speciale momenten zoals het vieren van nipte overwinningen met high-fives. Nieuwe en oude monsters moedigen spelers aan om allerlei strategieën te bedenken om te slagen in gevechten, of ze zelfs helemaal te vermijden. NPC's, zoals de boogzwaaiende Ulrika die een diepe band heeft met de Arisen, of de hogepriesteres van de beestren Nadinia, vormen ingewikkelde relaties met de Arisen die de weg bereiden voor genuanceerde verhaalmomenten.

Interessant weetje: Ryota Suzuki, de ontwerper van Dragon's Dogma, is de battle director van Final Fantasy XVI. Iedereen die de demo van FFXVI heeft meegemaakt en Dragon's Dogma heeft gespeeld, kan een aantal van zijn invloeden (waaronder Devil May Cry 5) herkennen in de snelle, maar scherpe en stabiele gameplay. Het is anders dan een pure hack 'n slash-ervaring.

Nieuwe informatie over roepingen en andere ervaringen die uniek zijn voor het spel zullen in de toekomst worden gedeeld. Dragon's Dogma II is in ontwikkeling voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en PC. Als je opnieuw de rol van Arisen wilt spelen, kijk dan in onze prijsvergelijker voor de beste aanbiedingen voor Dragon's Dogma 2 CD-sleutels en roep je pionnen op om het op te nemen tegen een almachtige draak.

Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief