Als je fan bent van het PS2-tijdperk en Dragon Ball Z al heel lang speelt, ben je vast en zeker bekend met de naam Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi. Dit was een gevechtsarena Dragon Ball Z spel dat in 2008 exclusief werd uitgebracht op de PS2. Het spel oogstte een immense populariteit en een grote fancommunity die elke dag reikhalzend uitkeek naar de terugkeer. Gelukkig werd er in maart 2023 een nieuw spel aangekondigd tijdens het Dragon Ball Games Battle Hour evenement, getiteld DRAGON BALL: Sparking! ZERO. En gisteren nog heeft Bandai Namco een nieuwe Gameplay Showcase-video uitgebracht:
De video begint met een gevecht tussen Goku en Vegeta, en het spreekt voor zich dat fans beide personages gemakkelijk zullen herkennen als ze overgaan naar de Super Saiyan Blue-vorm, wat aangeeft dat Bandai personages en gebeurtenissen uit de nieuwste anime in het spel zal brengen. De video gaat dan over naar Jun Furutani, de producer van DRAGON BALL: Sparking! ZERO, om hun nieuwe spel te introduceren en officieel te bevestigen dat het een directe opvolger is van de Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi serie.
Furutani introduceert vervolgens gameplaybeelden die gebruikmaken van de Unreal Engine. DRAGON BALL: Sparking! ZERO heeft nu een andere grafische stijl dan het originele spel, met een rijker kleurenpalet dat neigt naar een meer semi-realistische stijl die verwant is aan Dragon Ball FighterZ en Dragon Ball Kakarot. De kern van de gameplay blijft grotendeels hetzelfde, met spelers die intense één-op-één gevechten aangaan in uitgestrekte 3D-arena's, waarbij ze verschillende vaardigheden gebruiken om spectaculaire combo's te maken. Tijdens gevechten kunnen spelers vrij manoeuvreren om hun tegenstanders te ontwijken of in een hinderlaag te lokken.
Vervolgens vertelt hij over de nieuwe mechanieken in het spel: normale bewegingen zijn nu sneller, met een sprintsnelheid die lijkt op het "sprinten" in het originele spel, en spelers kunnen nu een kort sprintje trekken, waardoor ze snel van positie kunnen veranderen om een voordeel te behalen of meer bewegingsvrijheid te creëren. Er is ook een "Skill Count"-mechanisme dat geleidelijk wordt aangevuld tijdens gevechten; spelers moeten deze "Skill Count" gebruiken om nieuwe vaardigheidsketens in het spel uit te voeren, zoals "Revenge Counter" om vijandelijke aanvallen te absorberen en te counteren, of "Super Perception" om verschillende inkomende aanvallen te counteren, zoals energiestralen zoals Ki Waves, verwant aan het substitutiemechanisme in Naruto X Boruto Ultimate Ninja Storm Connections. Tot slot is er de vaardigheid "Vanishing Assaults", waarmee spelers direct kunnen teleporteren en op tegenstanders af kunnen stormen, een vergelijkbare vaardigheid in Dragon Ball Z: Xenoverse.
In de laatste minuten toont de video nog een trailer voor het spel, waarin een aantal nieuwe personages uit het spel worden onthuld:
De release van deze gameplayvideo is ongetwijfeld opwindend nieuws voor zowel oude als nieuwe fans van het spel. Het is alweer een tijdje geleden dat we een Dragon Ball Z-game hebben gehad die zich richt op tag-team gevechten in uitgestrekte 3D-arena's zoals deze, en met de vele nieuwe mechanieken die zijn toegevoegd belooft het een spannende ervaring voor spelers. In de toekomst zullen er zeker meer personages aan het rooster worden toegevoegd, maar voor nu is het afwachten.
Het spel wordt uitgebracht op Steam, PS5 en XBOX. Ga voor de beste aanbiedingen naar onze prijsvergelijker om DRAGON BALL: Sparking! ZERO.
het beantwoorden van de boodschap van