Na verschillende keren te zijn uitgesteld sinds de aankondiging in 2018, komt Digimon's nieuwste RPG eindelijk naar ons toe. In het nieuwste nummer van V-Jump siert ons een releasedatum: 28 juli... maar in Japan.
We weten niet of het spel op die datum een wereldwijde release krijgt of dat het speciaal naar het oosten komt, maar als het de patronen van de Cyber Sleuth spellen volgt, kan het overal van 1 maand tot 1 jaar wachten zijn op de lokalisatie.
Digimon Survive wordt een visueel roman spel met strategische RPG elementen. Producent Kazumasa Habu heeft gezegd dat het spel voor 70% uit beeldroman en voor 30% uit strategische gameplay zal bestaan. Met andere woorden, verwacht veel tekst.
Digimon Survive brengt de speler terug naar de Digitale Wereld, ditmaal bestuurt hij de hoofdpersoon Takuma Momotsuka, een student uit een gewoon gezin die tijdens een kamp voor historische studies een tempel bezoekt en in een andere wereld terechtkomt. Zijn Digimon partner wordt Agumon, die hem zal helpen proberen terug te keren naar zijn thuis.
Het hoofdverhaal zal 12 hoofdstukken tellen, en vanaf het achtste vertakken de keuzes hun paden op basis van drie parameters: moraal, harmonie, en woede. Deze parameters zullen blijkbaar de digivolutie van je kleine monsters dicteren. In totaal - en voorlopig - zullen we 113 digimons hebben.
In de strijd kunnen we tot 10 digimons meenemen. We gebruiken een middel, SP genaamd, voor speciale aanvallen, die spaarzaam gebruikt moeten worden. Alle Digimon in één playthrough krijgen zal niet mogelijk zijn, en één pad zou 40 uur moeten duren om te voltooien. Als je alle 4 de paden (waarvan 1 geheim) wilt spelen, zal het spel je gemiddeld 80~100 speeluren geven, zelfs met New Game+.
Op 28 juli komt Digimon Survive uit voor PS4 (met achterwaartse compatibiliteit voor PS5) en Switch. Als het in westerse landen uitkomt, krijgt het ook Xbox One, Series, en PC versies. Kijk in onze prijsvergelijker voor spelaanbiedingen voor Digimon Survive en verzeker je van je exemplaar voor de nieuwste RPG in de veelgeprezen digitale monsterfranchise.
het beantwoorden van de boodschap van