Toen de remake van Dead Space een maand geleden werd aangekondigd, vroegen we ons allemaal af wat voor aanpak de ontwikkelaars voor het nieuwe spel zouden kiezen. In het origineel van Dead Space wist Visceral Games science fiction en horror te combineren tot een intense ervaring die de spelers meeneemt naar de planeet Aegis VII in het jaar 2508. De planeet is de thuisbasis van een virusorganisme dat lijken verandert in bloeddorstige monsters die Necromorphs heten. Je bent Isaac Clarke, een ingenieur die naar de planeet reist op zoek naar zijn vriendin, die deel uitmaakte van een illegale mijnbouwoperatie op de planeet. Politieke intriges, dodelijke ondode buitenaardse wezens, en een flinke dosis puzzels en bloederige gevechten completeren een mix die een cultklassieker van het genre is geworden.
De teaser van de Dead Space remake was genoeg om de aandacht van alle fans van de serie te trekken, maar de livestream van gisteren was onze eerste kans om wat beelden van het spel te zien. De nieuwe Dead Space ziet er geweldig uit, zelfs in het prille stadium van ontwikkeling, en de video komt bevestigen dat een van de functies die van de originele dead space een hit maakten in de remake aanwezig zal zijn met een vernieuwde focus. Je zult ook in de Dead Space remake Necromorphs kunnen ontleden. Een nieuw "lichaamsvernietiging" systeem zal spelers in staat stellen ledematen op allerlei nieuwe manieren af te hakken, wat realisme aan het spel toevoegt. Creatief directeur Roman Campos-Oriola legt het in een verklaring heel goed uit:
"De lichaamsvernietigingstechnologie die we ontwikkelen, die stelt ons in staat om echt het vlees van de botten van de vijand te halen, en je niet alleen een goed gevoel te geven van gore ... maar ook van hoeveel schade ik de tegenstander toebreng. Is mijn wapen eigenlijk wel bruikbaar tegen deze? Hoe dicht is het bij sterven? Dat is iets dat voor mij echt interessant is".
Het zal heel interessant zijn om te zien of de nieuwe Dead Space op andere gebieden van de gameplay hetzelfde niveau van realisme zal proberen te bereiken. Toch zal alleen al deze functie het spel waarschijnlijk favoriet maken bij de fans, die zo'n functie waarschijnlijk graag in Dead Space 3 toegepast hadden gezien. Natuurlijk beperkt de technologie wat je in videospelletjes kunt doen, en het uitkomen van de next-gen consoles maakt functies als deze een nieuwe mogelijkheid om te onderzoeken.
De Dead Space remake heeft nog een lange weg te gaan voor hij uitkomt, en de ontwikkelaars lijken er zelfs in het beginstadium al veel informatie over te willen delen. Het ziet er beslist al veelbelovend uit.
het beantwoorden van de boodschap van