Geweld kan iets uiterst complex worden, vooral in videospellen die er een van hun beste punten van maken. Dead Island 2 past in die categorie, en Dambuster Studios is erin geslaagd de daad van het gruwelijk uitroeien van een zombie bijna tot een vorm van kunst te verheffen. De sleutel tot het soms obscene realisme van het verpletteren, snijden, verbranden of in stukken hakken van een wandelend lijk dat op je afkomt en probeert je keel door te bijten in Dead Island 2 ligt in het FLESH-systeem (Fully Locational Evisceration System for Humanoids).
De studio heeft zich in een recent interview verdiept in de manier waarop het FLESH-systeem werkt, en het heeft onthuld dat er veel meer achter zit dan het lijkt. Het systeem modelleert procedureel het type wond dat een aanval oplevert, afhankelijk van het wapen waarmee je je vijand treft. Dit gaat verder dan het niet veroorzaken van een enorme wond met een kleine dolk of een kras met een enorme voorhamer. De aard van de schade hangt af van vele factoren, waaronder het soort wapen, het aantal keren dat je een bepaald gebied raakt en de algemene gezondheid van de zombie. Als je meerdere keren op een bepaalde plek slaat met het juiste wapen en je kunt waarschijnlijk door spieren en botten heen scheuren om een ledemaat af te rukken.
Zo'n gedetailleerd niveau van geweld kan voor sommigen walgelijk zijn, maar het voegt zeker een vleugje realisme toe aan Dead Island 2, dat toch een spel is dat draait om het doden van zombies. Het hele punt van het spel is om je dat soort gruwelijk geweld te laten ervaren op een manier die je doet terugkomen voor meer.
Met zijn FLESH-systeem en vele andere interessante functies wil Dead Island 2 een van de beste zombiegames worden die de afgelopen jaren zijn uitgebracht en een waardige opvolger van het eerste spel in de serie. De lancering van het spel staat gepland voor 28 april 2023, en je kunt de beste deals bekijken en Dead Island 2 goedkoop kopen met onze prijsvergelijker alvast.
het beantwoorden van de boodschap van