Ontwikkelaar Colossal Order heeft niet de beste ervaringen met Cities: Skylines II. De game is een paar maanden geleden uitgebracht en de studio heeft sindsdien hard gewerkt om de game te verbeteren. Veel fans van de serie die bij de lancering in Cities: Skylines II doken, waren niet blij met de prestaties op pc en eisten veranderingen. In een snelle reactie werd de kalender na de lancering aangepast om ruimte te maken voor een reeks patches die de algehele gameplay-ervaring zouden verbeteren. De toevoeging van modondersteuning heeft enigszins bijgedragen aan het verbeteren van de spelerservaring, maar de ontwikkelstudio lijkt nog niet uit de problemen te zijn. Elke kleine stap in de richting van waar het spel al had moeten zijn, lijkt langzaam en moeizaam te gaan.
Cities: Skylines II had vorig jaar op consoles moeten verschijnen, maar de staat van de game en de benodigde fixes dwongen tot uitstel. Nu heeft Colossal Order in een verklaring via Steam bevestigd dat er geen release op consoles komt voor de zomer, dus de fans zouden kunnen kijken naar een release halverwege de zomer of zelfs volgend najaar. De introductie van de langverwachte Asset Edition blijkt lastiger dan verwacht en dit belemmert de voortgang op andere gebieden.
Cities: Skylines II De eerste verjaardag van Colossal Order staat volgende week voor de deur en er is nog veel werk te doen, maar als Colossal Order erin slaagt om af te maken wat er is beloofd, zal de ervaring ergens dit jaar volledig tot bloei komen op alle platforms. Totdat we horen van een officiële releasedatum op consoles, zullen de fans zich moeten beperken tot PC als ze zich willen onderdompelen in de sandbox city-building ervaring die de game biedt. Natuurlijk, als je liever wacht op de release op consoles, kun je er zeker van zijn dat je Cities: Skylines II tegen de beste prijs zult vinden met onze prijsvergelijker zodra ze beschikbaar zijn.