Black Myth: Wukong is een actie-RPG ontwikkeld en uitgegeven door Game Science. Het spel werd voor het eerst aangekondigd in februari 2020 en komt uit op 20 augustus 2024 voor de pc, PS5 en Xbox Series X|S. Het spel werd oorspronkelijk ontwikkeld met de Unreal Engine 4, maar is uiteindelijk overgestapt op de Unreal Engine 5. Black Myth: Wukong is geïnspireerd op de klassieke Chinese roman "Reis naar het Westen", een van de vier grote klassieke romans uit de Chinese literatuur. Het vertelt het verhaal van Sun Wukong, ook wel bekend als de Apenkoning. Black Myth: Wukong speelt zich af in een meeslepende wereld die is geïnspireerd door de Chinese mythologie en fantasie. Spelers nemen de controle over Sun Wukong, gebruiken zijn magische krachten om in verschillende gedaantes te veranderen en gaan intense gevechten aan tegen verschillende mythische wezens en monsters, terwijl ze verschillende verhalen van verschillende personages verkennen en onthullen.
Op 14 maart 2024 gaf NVIDIA een video vrij op hun YouTube-kanaal en kondigden ze op hun website aan dat Black Myth: Wukong in augustus uitkomt met volledige ray tracing en NVIDIA DLSS 3.5:
Om Black Myth: Wukong naar het volgende niveau te tillen, upgradet ontwikkelaar Game Science de game met Full Ray Tracing, die zal worden verbeterd door NVIDIA DLSS 3.5 met Ray Reconstruction op GeForce RTX PC's, waardoor GeForce gamers de definitieve ervaring krijgen in deze langverwachte game.
Door Full Ray Tracing in Black Myth: Wukong in te schakelen, worden omgevingseffecten en details naar een hoger niveau getild. Reflecties op water weerspiegelen alle omliggende details. Watercaustics voegen nog meer realisme toe door de breking en reflectie van licht nauwkeurig weer te geven. Volledig ray-traced Global Illumination zorgt ervoor dat de belichting binnen en buiten pixel-perfect is, door gebieden donkerder te maken waar het licht wordt tegengehouden of niet aankomt, en de wereld realistisch te verlichten door licht te weerkaatsen. En samen met het verlichtingssysteem worden contacthardende en verzachtende, volledig ray-traced schaduwen overal geworpen, waarbij de kleinste schaduwen van bladeren en kiezels worden weergegeven, maar ook die van geometrische gebouwen, het hoofdpersonage en de gigantische eindbazen die moeten worden overwonnen.
NVIDIA DLSS is NVIDIA's bekroonde AI-renderingtechnologie die de grafische prestaties in games en apps verhoogt met behulp van speciale Tensor Core AI-processors op GeForce RTX GPU's. En hun nieuwste innovatie, NVIDIA DLSS 3.5, bevat de nieuwe DLSS Ray Reconstruction technologie. Indien geactiveerd, vervangt DLSS Ray Reconstruction handmatige ray tracing denoisers door een nieuw verenigd AI-model dat ray tracing verbetert in ondersteunde games, waardoor de beeldkwaliteit naar nieuwe hoogten wordt getild.
Naast Black Myth: Wukong heeft NVIDIA ook aangekondigd dat NARAKA: BLADEPOINT, Portal met RTX en Star Wars™ Outlaws worden gelanceerd met DLSS 3 en Ray Tracing.
Black Myth: Wukong staat gepland voor een release op 20 augustus 2024 voor PC en console. Gebruik onze prijsvergelijker om Black Myth: Wukong voor de beste prijs te preorderen.
het beantwoorden van de boodschap van