Hoewel de lancering van Back 4 Blood nogal een succes is geweest, heeft ontwikkelaar Turtle Rock Studios nog veel werk aan zijn zombie shooter. Veel spelers genieten al van het spel zoals het is, want het biedt een behoorlijk spannende coöperatieve multiplayer ervaring, maar de studio schijnt niet helemaal tevreden te zijn met de moeilijkheidsgraad van zijn zombie shooter. De huidige situatie van het spel ten aanzien van deze kwestie is aan de orde gesteld in een Reddit post waarin de ontwikkelaar erkende dat ze het nog goed moeten krijgen, zodat Back 4 Blood een ervaring met de juiste intensiteit oplevert:
"We want it tense. We want it challenging. We want you barely squeaking into the saferoom with a horde hot on your heels and you feeling that rush. We do not want it unmanageable. We do not want it to be unfair. That is our mission. Players must have agency. They must win and lose, prevail or perish, by their own actions. Skill, planning, and teamwork should carry the day. That's the goal. Part of reaching that goal is finding the right balance - just right - through constant adjustment to the various card systems, spawning systems, AI director, and other facets that affect gameplay."
Welke veranderingen de ontwikkelaars in de toekomst ook besluiten aan Back 4 Blood aan te brengen, het zal niet al te lang op zich laten wachten. Ze hebben het probleem met het overdreven aantal speciale Ridden die in het spel spawnen al verholpen, en ze moeten zich concentreren op de voor het spel aangekondigde post-launch inhoud, die over een paar weken zal beginnen te komen met de release van de solo offline mode, nieuwe kaarten, en andere functies. Laten we hopen dat Turtle Rock de moeilijkheidsgraad voor die tijd op het gewenste peil krijgt.
Intussen kun je zelf uitvinden of het spel te uitdagend is of niet. Alles wat je hoeft te doen is onze prijsvergelijker te gebruiken om Back 4 Blood goedkoop te kopen als je het spel nog niet speelt.
het beantwoorden van de boodschap van