Topwinkels
In Final Fantasy XIII Lightning Returns, vijfhonderd jaar na de gebeurtenissen van Final Fantasy XIII en Final Fantasy XIII-2, ontwaakt Lightning in een stel eilanden genaamd Nova Chrysalia, de overblijfselen van de vorige wereld van Gran Pulse die werd verteerd toen Chaos werd losgelaten, om te ontdekken dat dertien dagen de tijd is die rest tot alles wordt vernietigd. Ze krijgt de opdracht van de goden om de mensheid te redden en naar een nieuwe wereld te leiden, en als beloning zal haar zus herrijzen.
Je speelt het spel als Lightning vanuit een third-person view. Zoals in een typische RPG wordt je personage beter naarmate ze vordert in het hoofdverhaal door quests en zijmissies te doen. Het spel brengt echter een aantal grote veranderingen met zich mee. De gevechten zijn gebaseerd op actie en je bestuurt één personage in plaats van een groep zoals in eerdere spellen.
De tijdslimiet om je avontuur te voltooien en de wereld te redden is altijd aanwezig. Een dag speeltijd staat gelijk aan een uur speeltijd, maar de tijd wordt stilgezet tijdens gevechten, cutscenes en op bepaalde plekken. Je kunt Eradia verzamelen tijdens het voltooien van quests en het aan de Yggdrasil boom geven om de gameplay tijd te verlengen.
De ontmoetingen werken zoals in de vorige titels. Ze zullen zichtbaar zijn op het open veld en kunnen worden aangegaan of vermeden. Zodra je alle vijanden van een bepaald type in een gebied hebt gedood, verschijnt er een eindbaas van dat type. De vijanden worden naarmate de tijd verstrijkt steeds krachtiger.
De gevechten werken volgens het Style-Change Active Time Battle-systeem. Je kunt verschillende aanpasbare outfits dragen, elk met een aparte ATB-meter, die je toegang geven tot verschillende acties. Je gebruikt voornamelijk zwaardaanvallen voor gevechten van dichtbij en magische aanvallen voor gevechten van veraf.
Als je aanvalt, wordt je ATB verbruikt en moet je van outfit wisselen om te kunnen blijven aanvallen. De ATB-meter van een outfit herstelt met de tijd als het niet wordt gebruikt. Als je een aanval uitvoert, verdien je energie die je kunt gebruiken om speciale aanvallen uit te voeren.
Als je sterft of uit een gevecht valt, gaat er een uur in-game tijd verloren.
Er zijn vier hoofdgebieden die je naar believen kunt verkennen, verbonden door een monorail:
Luxerion, een gotische stad geregeerd door een organisatie gewijd aan de god Bhunivelze.
Yusnaan. Sneeuw, de Patroon, regeert over deze stad waar mensen feestvieren en al hun lusten botvieren voordat de wereld vergaat.
Dead Dunes, een enorme woestijn met oude ruïnes waarvan wordt gezegd dat ze een krachtig heilig relikwie bevatten.
The Wildlands, een wild gebied vol beesten en bezoedeld door de invloed van Chaos.
Final Fantasy XIII Lightning Returns
In Final Fantasy XIII Lightning Returns, vijfhonderd jaar na de gebeurtenissen van Final Fantasy XIII en Final Fantasy XIII-2, ontwaakt Lightning in een stel eilanden genaamd Nova Chrysalia, de overblijfselen van de vorige wereld van Gran Pulse die werd verteerd toen Chaos werd losgelaten, om te ontdekken dat dertien dagen de tijd is die rest tot alles wordt vernietigd. Ze krijgt de opdracht van de goden om de mensheid te redden en naar een nieuwe wereld te leiden, en als beloning zal haar zus herrijzen.
Je speelt het spel als Lightning vanuit een third-person view. Zoals in een typische RPG wordt je personage beter naarmate ze vordert in het hoofdverhaal door quests en zijmissies te doen. Het spel brengt echter een aantal grote veranderingen met zich mee. De gevechten zijn gebaseerd op actie en je bestuurt één personage in plaats van een groep zoals in eerdere spellen.
De tijdslimiet om je avontuur te voltooien en de wereld te redden is altijd aanwezig. Een dag speeltijd staat gelijk aan een uur speeltijd, maar de tijd wordt stilgezet tijdens gevechten, cutscenes en op bepaalde plekken. Je kunt Eradia verzamelen tijdens het voltooien van quests en het aan de Yggdrasil boom geven om de gameplay tijd te verlengen.
De ontmoetingen werken zoals in de vorige titels. Ze zullen zichtbaar zijn op het open veld en kunnen worden aangegaan of vermeden. Zodra je alle vijanden van een bepaald type in een gebied hebt gedood, verschijnt er een eindbaas van dat type. De vijanden worden naarmate de tijd verstrijkt steeds krachtiger.
De gevechten werken volgens het Style-Change Active Time Battle-systeem. Je kunt verschillende aanpasbare outfits dragen, elk met een aparte ATB-meter, die je toegang geven tot verschillende acties. Je gebruikt voornamelijk zwaardaanvallen voor gevechten van dichtbij en magische aanvallen voor gevechten van veraf.
Als je aanvalt, wordt je ATB verbruikt en moet je van outfit wisselen om te kunnen blijven aanvallen. De ATB-meter van een outfit herstelt met de tijd als het niet wordt gebruikt. Als je een aanval uitvoert, verdien je energie die je kunt gebruiken om speciale aanvallen uit te voeren.
Als je sterft of uit een gevecht valt, gaat er een uur in-game tijd verloren.
Er zijn vier hoofdgebieden die je naar believen kunt verkennen, verbonden door een monorail:
Luxerion, een gotische stad geregeerd door een organisatie gewijd aan de god Bhunivelze.
Yusnaan. Sneeuw, de Patroon, regeert over deze stad waar mensen feestvieren en al hun lusten botvieren voordat de wereld vergaat.
Dead Dunes, een enorme woestijn met oude ruïnes waarvan wordt gezegd dat ze een krachtig heilig relikwie bevatten.
The Wildlands, een wild gebied vol beesten en bezoedeld door de invloed van Chaos.
(*) We ontdekten dit product beschikbaar bij 15 verkopers die Steam op PC. Het spel komt in editie van Standard. Onze prijsvergelijkingstool heeft 26 digitale aanbiedingen geïdentificeerd. Bovendien toont ons platform feedback van gebruikers, met 1 al gedeelde opmerkingen.
het beantwoorden van de boodschap van