Topwinkels
Namco Bandai en From Software brengen ons de tweede titel van een franchise die wereldwijd bekendheid heeft weten te verwerven vanwege de harde moeilijkheidsgraad naast andere interessante features.
Het enige verband tussen de eerste Dark Souls en deze is dat beide spellen zich afspelen in dezelfde wereld van middeleeuwse fantasie, dus personages worden niet overgenomen van Dark Souls. Als hoofdrolspeler ga je op reis om een remedie te vinden voor een vloek die op je rust, en verken je een fabelachtige en naadloze open wereld op elke manier die je maar wilt.
Je moet een van de acht verschillende startpersonageklassen kiezen. Elk van hen leunt op verschillende stats van de negen bestaande.
Stats :
- •Vigor - Bepaalt je maximum aantal Hit Points.Dat maximum aantal wordt verminderd als je sterft en dan respawnt, tot wel 50%, maar kan hersteld worden met behulp van Human Effigies.
- •Endurance - Bepaalt je staminabonus. Als deze balk leeg is, ben je tijdelijk verdoofd en niet in staat om iets te doen en ben je vatbaar voor speciale aanvallen.
- •Vitality - Bepaalt de hoeveelheid gewicht die je kan dragen en je belastingslimiet.
- •Attunement - Bepaalt het aantal spreuken dat je kunt afstemmen en geeft je een bonus voor je spreukensnelheid.
- •Strenght - Verhoogt je vermogen om vijandelijke bewaking te doorbreken en je fysieke aanval. Is ook vereist om zware bepantsering te dragen en bepaalde wapens te gebruiken.
- •Dexterity - Verhoogt gif- en bloedingseffecten en bepaalde wapens en is nodig om wapens te hanteren die finesse vereisen.
- •Adaptability - Verhoogt je verdedigingsvermogen, je kans om kisten te openen zonder een val te activeren en je snelheid.
- •Intelligence - Verhoogt je Magische en Vuur aanval en verdediging. Vereist voor tovenarijen en andere spreuken.
- • Faith - Vereist voor mirakels en andere spreuken. Verhoogt je Loghtning en Dark aanval en verdediging.
Classes:
- De Warrior, een melee vechter die zich richt op hoge Dexterity en Strength en begint met een schild.
- Een reizende Knight met Vigor en Aanpassingsvermogen als sterke punten. Begint zonder een schild.
- Een dual-wielding Swordsman die begint met een kromzwaard en een langzwaard.
- Het Bandit draait om hoge behendigheid en gebruikt een boog.
- • A Cleric met een hoog Geloof in staat om een genezingswonder te verrichten.
- • A Sorcerer met hoge Intelligentie en Attunement, bedreven in gevechten van een afstand met behulp van de Soul Arrow-spreuk.
- De ExplorerEen manusje-van-alles die niet uitblinkt in een bepaald gebied, maar die is uitgerust met vele voorwerpen.
- De Deprived. Begint als een naakt persoon die ongewapend vecht en kan worden ontwikkeld op elke manier die je maar wilt.
Als je de wereld verkent zul je vreugdevuren vinden. Deze dienen als rustplaatsen en checkpoints, waardoor je kunt teleporteren tussen elke twee die je hebt bezocht sinds het begin van het spel. Je herrijst bij de laatste waar je hebt gerust, en je kunt er ook fakkels aansteken om een tijdelijke bron van licht te krijgen voor je verkenningstocht in donkere gebieden.
De gevechten zijn levendig en vijanden laten zielen vrij zodra ze sterven. Je kunt ze verzamelen en gebruiken om een level omhoog te gaan of om uitrusting te kopen, te upgraden en te repareren. Zodra je sterft verlies je ze allemaal, maar je kunt ze terugkrijgen door terug te gaan naar de bloedvlek die je achterliet op het moment van je dood zonder opnieuw te sterven. Anders zijn ze voorgoed verloren.
Tijdens online spellen kunnen andere spelers je spel binnenvallen terwijl jij aan het spelen bent, en daarbij hun Zonde-niveau verhogen. Je kunt in contact komen met bloedvlekken die je vindt en de laatste paar seconden van het leven van een andere speler voor zijn dood naspelen. Dat kan je helpen om te weten wat er met hem gebeurd is en hoe je kunt voorkomen dat je op dezelfde manier sterft.
Je zult ook de fantomen van andere spelers kunnen zien.
Het is mogelijk om andere spelers in je wereld op te roepen om je te helpen, (je kunt zelf ook opgeroepen worden om te helpen).
Covenants zijn terug in het spel en zijn een belangrijk onderdeel van het spel. Het zijn facties die al vroeg in het spel beschikbaar zijn en die spelers nieuwe manieren bieden om met de wereld om te gaan. Je legt een eed af aan een specifieke NPC om je bij een van hen aan te sluiten. Als je hun richtlijnen volgt, word je beloond en als je ze overtreedt, word je gestraft. Sommige zoals de Knights of the Sun of de Way of The Blue zijn gericht op coöperatief spelen, andere zoals Brotherhood of Blood, Bell Keepers, Company of Champions, Abyss en Blue Sentinels richten zich op het verslaan van spelers in PvP.
Dark Souls II is het ultieme actieavontuur voor wie een echte uitdaging wil.
Dark Souls II
Namco Bandai en From Software brengen ons de tweede titel van een franchise die wereldwijd bekendheid heeft weten te verwerven vanwege de harde moeilijkheidsgraad naast andere interessante features.
Het enige verband tussen de eerste Dark Souls en deze is dat beide spellen zich afspelen in dezelfde wereld van middeleeuwse fantasie, dus personages worden niet overgenomen van Dark Souls. Als hoofdrolspeler ga je op reis om een remedie te vinden voor een vloek die op je rust, en verken je een fabelachtige en naadloze open wereld op elke manier die je maar wilt.
Je moet een van de acht verschillende startpersonageklassen kiezen. Elk van hen leunt op verschillende stats van de negen bestaande.
Stats :
- •Vigor - Bepaalt je maximum aantal Hit Points.Dat maximum aantal wordt verminderd als je sterft en dan respawnt, tot wel 50%, maar kan hersteld worden met behulp van Human Effigies.
- •Endurance - Bepaalt je staminabonus. Als deze balk leeg is, ben je tijdelijk verdoofd en niet in staat om iets te doen en ben je vatbaar voor speciale aanvallen.
- •Vitality - Bepaalt de hoeveelheid gewicht die je kan dragen en je belastingslimiet.
- •Attunement - Bepaalt het aantal spreuken dat je kunt afstemmen en geeft je een bonus voor je spreukensnelheid.
- •Strenght - Verhoogt je vermogen om vijandelijke bewaking te doorbreken en je fysieke aanval. Is ook vereist om zware bepantsering te dragen en bepaalde wapens te gebruiken.
- •Dexterity - Verhoogt gif- en bloedingseffecten en bepaalde wapens en is nodig om wapens te hanteren die finesse vereisen.
- •Adaptability - Verhoogt je verdedigingsvermogen, je kans om kisten te openen zonder een val te activeren en je snelheid.
- •Intelligence - Verhoogt je Magische en Vuur aanval en verdediging. Vereist voor tovenarijen en andere spreuken.
- • Faith - Vereist voor mirakels en andere spreuken. Verhoogt je Loghtning en Dark aanval en verdediging.
Classes:
- De Warrior, een melee vechter die zich richt op hoge Dexterity en Strength en begint met een schild.
- Een reizende Knight met Vigor en Aanpassingsvermogen als sterke punten. Begint zonder een schild.
- Een dual-wielding Swordsman die begint met een kromzwaard en een langzwaard.
- Het Bandit draait om hoge behendigheid en gebruikt een boog.
- • A Cleric met een hoog Geloof in staat om een genezingswonder te verrichten.
- • A Sorcerer met hoge Intelligentie en Attunement, bedreven in gevechten van een afstand met behulp van de Soul Arrow-spreuk.
- De ExplorerEen manusje-van-alles die niet uitblinkt in een bepaald gebied, maar die is uitgerust met vele voorwerpen.
- De Deprived. Begint als een naakt persoon die ongewapend vecht en kan worden ontwikkeld op elke manier die je maar wilt.
Als je de wereld verkent zul je vreugdevuren vinden. Deze dienen als rustplaatsen en checkpoints, waardoor je kunt teleporteren tussen elke twee die je hebt bezocht sinds het begin van het spel. Je herrijst bij de laatste waar je hebt gerust, en je kunt er ook fakkels aansteken om een tijdelijke bron van licht te krijgen voor je verkenningstocht in donkere gebieden.
De gevechten zijn levendig en vijanden laten zielen vrij zodra ze sterven. Je kunt ze verzamelen en gebruiken om een level omhoog te gaan of om uitrusting te kopen, te upgraden en te repareren. Zodra je sterft verlies je ze allemaal, maar je kunt ze terugkrijgen door terug te gaan naar de bloedvlek die je achterliet op het moment van je dood zonder opnieuw te sterven. Anders zijn ze voorgoed verloren.
Tijdens online spellen kunnen andere spelers je spel binnenvallen terwijl jij aan het spelen bent, en daarbij hun Zonde-niveau verhogen. Je kunt in contact komen met bloedvlekken die je vindt en de laatste paar seconden van het leven van een andere speler voor zijn dood naspelen. Dat kan je helpen om te weten wat er met hem gebeurd is en hoe je kunt voorkomen dat je op dezelfde manier sterft.
Je zult ook de fantomen van andere spelers kunnen zien.
Het is mogelijk om andere spelers in je wereld op te roepen om je te helpen, (je kunt zelf ook opgeroepen worden om te helpen).
Covenants zijn terug in het spel en zijn een belangrijk onderdeel van het spel. Het zijn facties die al vroeg in het spel beschikbaar zijn en die spelers nieuwe manieren bieden om met de wereld om te gaan. Je legt een eed af aan een specifieke NPC om je bij een van hen aan te sluiten. Als je hun richtlijnen volgt, word je beloond en als je ze overtreedt, word je gestraft. Sommige zoals de Knights of the Sun of de Way of The Blue zijn gericht op coöperatief spelen, andere zoals Brotherhood of Blood, Bell Keepers, Company of Champions, Abyss en Blue Sentinels richten zich op het verslaan van spelers in PvP.
Dark Souls II is het ultieme actieavontuur voor wie een echte uitdaging wil.
(*) We ontdekten dit product beschikbaar bij 2 verkopers die Steam op PC. Het spel komt in 2 edities. Onze prijsvergelijkingstool heeft 4 digitale aanbiedingen geïdentificeerd.
het beantwoorden van de boodschap van